Poarta Transilvanei

Comunicat de presă

Evenimentul lansării brandului de județ a adus împreună, în curtea Complexului Muzeal, oamenii ce POARTĂ-n suflet Bistrița-Năsăud. Antreprenori, producători locali și meșteri, oameni de cultură, reprezentanți ai administrație locale, jurnaliști, cetățeni de onoare și oameni curioși, care au vrut să vadă ce înseamnă acest pas.

„Județul Bistrița-Năsăud este primul județ cu „brand de județ”. 

Realizarea acestuia se referă la continuarea strategică a  dezvoltării,  conștientizarea a ceea ce este acum Bistrița-Năsăud, dar și o chemare a oamenilor de a construi viitorul acestui loc minunat, împreună. 

Dincolo de strategie, contează faptele, ceea ce reiese de pe urma implementării, respectiv continuarea investițiilor în toate domeniile, promovarea locurilor și oamenilor, consultarea constantă, cu privire la direcția în care o ia județul nostru.

O strategie realizată cu gândul la viitor, ținând cont de prezent și de nevoile oamenilor.

Bistrița-Năsăud este „acasă”, un loc de care putem să fim mândri, atât datorită istoriei, dar și a ceea ce este acum. Un județ unde să ne primim oaspeții, să-i chemăm pe cei dragi și să înțelegem că ține de fiecare în parte, felul în care e „acasă” la noi.” – Emil Radu Moldovan, Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud

La eveniment au participat și actorul Adrian Titieni, vocea primului material video de promovare a județului nostru, jurnalistul Charlie Ottley, un cunoscut promotor al țării noastre care a inclus Bistrița-Năsăud în documentarul Wild Carpathia 5, dar și Cornelia Vlașin, directorul Arhivelor Naţionale Bistriţa-Năsăud, colaborator al proiectului, care asigură partea de documentare istorică a acestuia.

Brandul de județ este o nouă paradigmă cu privire la modul de creștere a locurilor pe viitor. 

În urma analizei județului nostru, s-a realizat nevoia unei strategii de branding de loc – conectiv, de tip umbrelă, care să aducă împreună elementele specifice județului nostru, să găsească punctele comune și să promoveze unitar, pe baza unei comunicări integrate, tot ce înseamnă Bistrița-Năsăud.

O acțiune continuă, care are rădăcinile înfipte în trecut, dar care se modelează ținând cont de prezent, pentru a crește sănătos și util pentru oameni, în viitor.

Foarte important, se construiește un brand de județ, nu unul (doar) turistic.

Tocmai de aceea, hexagonul brandului județului Bistrița-Năsăud se referă la: Oameni Investiții/Dezvoltare Produse locale/ Economie Turism Istorie/Cultură/Tradiții Promovare/ Colaborare (mass-media/ rețele sociale, înfrățiri cu alte județe, județ magnet turistic și antreprenorial)

Promisiunea brandului:  Bistrița-Năsăud – poarta de intrare către un loc într-o continuă dezvoltare, unde să re/vii și să-l faci „acasă”

De ce Bistrița-Năsăud – Poarta Transilvaniei?

  • În cadrul programului de promovare a locurilor inedite, demarat de Consiliul Europei, județul Bistrița-Năsăud va face parte din „Ruta cultural-turistică Porțile Transilvaniei”, alături de Brașov și Sibiu.
  • O inițiativă care a prins rădăcini în 2018, concretizată acum, în urma unor demersuri ample realizate de entități din cele 3 județe.
  • Bistrița-Năsăud va face parte din „Rutele Culturale Europene”, ca Poartă a Transilvaniei, alături de Sibiu și Brașov.
  • În vederea realizării unei comunicări unitare și pentru a continua demersurile din cadrul programului național, s-a decis păstrarea conceptului pe care îl are Municipiul Bistrița, respectiv „Poarta Transilvaniei”.
  • Județul a fost și este o poartă de acces către Transilvania.
  • Are rolul de localizare a județului în Transilvania.
  • O „poartă” între porțile Maramureșului și Bucovinei.
  • Cele mai importante proiecte turistice și de promovare ale județului, au în componență „Transilvania”- Via Transilvanica, Mocănița Transilvaniei.

Logo-ul județului sau  elementul de identificare al județului, semnătura noastră. Este un simbol de identificare grafică, parte din strategia de dezvoltare și promovare a județului, dar și un semn al existenței unei strategii de branding.

Construcția vizuală a noului logo – o invitație în Bistrița-Năsăud.

Construcția “porții”, din mai multe segmente colorate și formate diferite sugerează diversitatea socială, culturală și geografică, culorile fiind inspirate din drapelul național al țării, dar și din cromatica reliefului care subliniază caracterul complex al județului.

Literele cursive, parcă scrise de mână, vin să sublinieze invitația ca o scrisoare personală adresată fiecărui locuitor sau potențial vizitator, de a vedea cât de frumos e „la noi acasă”.

Cui se adresează brandul de județ?

Public țintă:

  • Principal – oamenii locului, cei ce locuiesc în Bistrița-Năsăud și cei care au plecat de aici, de acasă.

Rolul brandului de județ:

  • de conștientizare a dezvoltării și frumuseții locului, dar și a posibilităților ce există în prezent;
  • de chemare a oamenilor acasă, de construire a prezentului împreună, pentru un viitor de care copiii noștri să se bucure.
  • Secundar – oamenii care caută locuri în plină dezvoltare, unde vor să se relaxeze, să viziteze, dar și să investească.

Rolul brandului de județ:

  • de  dezvoltare a diferitelor sectoare economice;
  • de  dezvoltare a turismului prin crearea cererii de ofertă.

Linii generale de aplicare a strategiei de branding:

  • Consultarea oamenilor cu privire la diferite aspecte ce țin de dezvoltarea județului (administrativ, economic, turistic etc.)
  • Sondaje de opinie care să măsoare percepția despre Bistrița-Năsăud, respectiv nivelul de mulțumire a bistrițenilor în legătură cu liniile de dezvoltare ale județului.
  • Dezvoltare participativă
  • Platformă de înscriere a ideilor/proiectelor de continuare a dezvoltării și implementarea lor.
  • Accesarea liniior de finanțare, în contextul noului exercițiu financiar 2021-2027, al Uniunii Europene.
  • Continuarea proiectelor  începute, de dezvoltare în toate domeniile (sănătate, educație, infrastructură, digitalizarea administrației, siguranță, cultură, turism etc.)
  • Promovarea județului
  • Online – site www.bnpoartatransilvaniei.ro, rețele de socializare (materiale video, articole, fotografii, testimoniale etc.)
  • Offline – continuarea colaborării cu Asociațiile care promovează județul, participarea la târgurile de turism etc.

Acest demers aparține Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, în colaborare cu ADI Turism Bistrița-Năsăud.

Mai multe informații pe:

Rețele sociale:

Identitate vizuală:

Register

You don't have permission to register