Poarta Transilvanei

Bistrița este Poarta Transilvaniei, fiind cel mai nordic burg din Siebenburgen!

• Bistrița este #PoartaTransilvaniei, fiind cel mai nordic burg din Siebenburgen, iar alături de Sibiu, Brașov, Sighișoara, Mediaș, Sebeș și Cluj a păstrat, prin intermediul breslelor sale, relații directe cu marile burguri din Europa Centrală. Măcelarii, blănarii, cizmarii, croitorii, fierarii, rotarii, curelarii, șelarii, tâmplarii, dogarii, aurarii, pieptarii etc. erau cele mai importante bresle ale orașului și prin contribuțiile lor au fost ridicate cele mai importante construcții din oraș. Zidurile din piatră ale cetății au fost întărite între anii 1465-1484 cu șanțuri de apă, cu 10 turnuri, trei porți principale și două bastioane pentru artilerie. Circulația urbană pe direcția nord-sud era asigurată în Bistrița medievală de pasaje cu deschideri între 1 și 6 m. Dimensiunile relativ reduse nu au permis o derulare a traficului carosabil, ci doar a traficului pietonal. Asigurând deplasarea rapidă, ele au primit denumiri după numele turnurilor, ulterior fiind marcate cu cifre romane, de la I la XIII. ?? În perioada 19-22 august, Asociatia Mocanita Transilvaniei, vă invită să descoperiți Povestea Vinului în Mocănița Transilvaniei, pe pasajele Bistriței.

•[Bistrița is the most northern burg of Siebenburgen (seven burgs) and together with Sibiu, Brasov, Sighisoara, Medias, Sebes and Cluj it has kept, through it”s guilds, direct relations with the great burgs in central Europe. The butchers, furriers, shoemakers, tailors, blacksmiths, wheelwrights, strap and harness makers, saddle makers, carpenters, coopers, goldsmiths, stone masons etc. were the most important guilds of the city and through their contribution the most important buildings of the city were erected. The fortress’ stone walls were reinforced between the years 1465-1484 with water trenches, with 10 towers, three main gates and two artillery bastions. Urban traffic from the north to the south was provided in Bistrita by medieval passages with openings between 1 and 6 m. The relatively small sizes did not allow road traffic but only pedestrian traffic. Ensuring fast movement toward defense towers, they were given names after of the towers, later being marked with Roman numerals from I to XIII. ]

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FBNPoartaTransilvaniei%2Fposts%2F351052140031359&show_text=true&width=500

Register

You don't have permission to register